Веб-конференція заступника голови ДПС у Київській області Вікторії Пєхової, щодо декларування доходів громадян за 2011 рік.
Я пенсионер,научный работник, бывший работник МВД в отставке. В настоящее время преподаю в вузе системы МВД, а также по совместительству , преподаю в гражданском вузе. Везде получаю официальную зароботную плату. Должен ли я, подавать декларацию о доходах за 2011год,если других источников доходов не имею? Вопрос задаю, потому, что в ВУЗе заставляют подать декларацию в сете закона о коррупции. Но я погоны уже снял,я пенсионер. Право ли руководство ВУЗа? Дякую за відповідь. Доброго дня! Державна податкова служба адмініструє подання декларації про майновий стан і доходи отримані громадянами, форма якої затверджена наказом Мінфіну України від 07.11.2011 р. №1395 у редакції наказу Мінфіну України від 03.02.2012 р. №84. Вказана декларація подається громадянами, які отримають доходи не від податкового агента. Якщо Ви отримуєте тільки заробітну плату у різних ВУЗах, то вам не потрібно подавати вищевказану декларацію. Що стосується подання декларації відповідно до Закону України, від 07.04.2011 р. № 3206-VI "Про засади запобігання і протидії корупції", то державна податкова служба не адмініструє подання цієї декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру Питання № 1. Фіз.особа надала доручення на автотранспортний засіб (АТЗ) іншій фіз.особі. Згідно даного доручення фіз.особа-покупець зняла з реєстрації даний АТЗ в органах ДАІ за місцезнаходженням фіз.особи-продавця і оформила договір купівлі-продажу (довідка-рахунок) у торгівельній організації за місцезнаходження фіз.особи-покупця. Податок на доходи від продажу рухомого майна було сплачено фіз.особою-покупцем від імені фіз.особи-продавця у місцевий бюджет за місцезнаходженням фіз.особи-покупця та торгівельної організації (при цьому у банківській квитанції вказано як платника прізвище, ініціали та ід.код фіз.особи-продавця). 09 лютого 2012р. фіз.особою-продавцем було подано до ДПІ податкову декларацію про майновий стан із додатками № 2 та № 7 за 2011р.
Питання: Чи слід було відображати такий продаж АТЗ у додатку № 2 у рядку 2 до податкової декларації? У який місцевий бюджет слід було сплачувати податок: 1. за місцезнаходженням фіз.особи-продавця чи 2. За місцезнаходженням торгівельної організації та фіз.особи-покупця; чи вірно було сплачено податок? Якщо ж такий продаж АТЗ слід відображати було у додатку 2 у рядку 2 та вірно сплачено податок, то суму податку, який підлягає сплаті, у якому з рядків (5 чи 6) слід відображати у додатку 2? Чи вважається податковим агентом торгівельна організація у даному випадку, виходячи із реквізитів платника, вказаних у банківській квитанції? Чи слід відображати оплату податку у декларації та додатках у даному випадку? Питання № 2. За яким кодом виду надходження слід було в минулому 2011 році сплачувати податок на доходи фіз.осіб від продажу рухомого майна? Торгівельні організації, які оформляли договори купівлі-продажу (довідки-рахунки), надавали для сплати банківські реквізити за кодами виду надх. 11010100 «Податок на доходи найманих працівників» та 11011100 «Податок на доходи фізичних осіб від інших видів діяльності». Місцева ДПІ повідомляє, що цей податок у 2011 році повинен був бути сплаченим за банківськими реквізитами по коду 11011300 «Податок на доходи фізичних осіб від продажу рухомого майна та надання рухомого майна в оренду (суборенду)», хоча в 2010 році сплачуватися цей податок повинен був на за банківськими реквізитами по 11010100 «Податок на доходи найманих працівників». У яких рядках додатків та декларації взагалі слід відображати сплату податку на доходи від продажу рухомого майна? Чи слід було враховувати фактично сплачені суми податків у місцевий бюджет в декларації, якщо такі кошти були зараховані на невірні банківські рахунки? Кошти, які були сплачені на невірні рахунки, переведені на вірні рахунки згідно листа, після подачі податкової декларації про майновий стан і доходи за 2011р. (дата подачі декларації 09.02.2012р.). Доброго дня! Питання №1 Ви вірно відобразили операцію з продажу автотранспортного засобу у додатку №2 до декларації про майновий стан і доходи "Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб, отриманих від операцій з продажу (обміну) нерухомого та/або рухомого майна” у рядку 2 "об’єкти рухомого майна”. Фізична особа, у разі нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу рухомого майна з іншою фізичною особою, є відповідальною за нарахування і утримання податку на доходи фізичних осіб, та сплачує (перераховує) його до відповідного бюджету за місцем нотаріального посвідчення такого договору (пп. "б” пп.168.4.5 п.168.4 ст.168 ПКУ):
Враховуючи вищезазначене, дохід, отриманий фізичною особою від продажу об’єкта рухомого майна протягом звітного податкового року іншій фізичній особі, оподатковується за ставкою 5 відсотків. Крім того, податок на доходи фізичних осіб сплачується (перераховується) фізичною особою до відповідного бюджету за місцем нотаріального посвідчення договору (до нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу рухомого майна). Відповідно до п. 173.3 ст. 173 ПКУ, у разі якщо об’єкт рухомого майна продається (обмінюється) за посередництвом юридичної особи (її філії, відділення, іншого відокремленого підрозділу) або представництва нерезидента чи фізичної особи - підприємця, такий посередник виконує функції податкового агента стосовно подання до органу державної податкової служби інформації про суму доходу та суму сплаченого до бюджету податку в порядку та строки, встановлені для податкового розрахунку, а платник податку під час укладення договору зобов’язаний самостійно сплатити до бюджету податок з доходу від операцій з продажу (обміну) об’єктів рухомого майна.
Крім того, необхідно у рядку 5 "утриманого (сплаченого) податковим агентом” додатку №2 відобразити суму податку, яка була сплачена при продажу автотранспортного засобу. Також слід було відобразити у рядку 10 розділу V податкової декларації суму податку, сплаченого платником податку самостійно на дату подання декларації. Питання №2 Відповідно до п.1.1 Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 07.11.11 №1395, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 27.12.11 №1532/20270 щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи у рядку 10 розділі V "Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб” вказується сума самостійно сплаченого до бюджету податку на доходи, отримані платником податку протягом звітного податкового року, станом на дату подання декларації. Проте, у Вашому випадку, на момент подачі декларації кошти були сплачені на інший рахунок, тому їх не слід відображати у податковій декларації. Відповідно до п.179.7 ст.179 ПКУ фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним (до 1 серпня 2012 року), сплатити суму податкового зобов’язанння, зазначену в податковій декларації. Так, як у 2011 році кошти, які були сплачені за невірними реквізитами банківських рахунків, згідно заяви у 2012 році переведені на вірні рахунки, вважаються своєчасно сплаченими. Здравствуйте! Должны ли подавать сейчас Декларацию военнослужащие контрактной службы? Если нет - планируется ли это в будущем? Если да - какие сроки подачи? Куда подавать и кем: самим военнослужащим лично или войсковой частью? Спасибо! Доброго дня! Нажаль, з Вашого запитання не зрозуміло, про подання якої саме декларації іде мова. Державна податкова служба адмініструє подання декларації про майновий стан і доходи отримані громадянами, форма якої затверджена наказом Мінфіну України від 07.11.2011 р. №1395 у редакції наказу Мінфіну України від 03.02.2012 р. №84. Вказана декларація подається громадянами, які отримають доходи не від податкового агента. В цьому випадку не має значення чиє ви війскослужбовцем контрактної служби, а тільки наявність відповідних доходів. При їх наявності, слід подати декларацію до 1 травня у податкову інспекцію за місцем своєї реєстрації. Що стосується подання декларації відповідно до Закону України, від 07.04.2011 р. № 3206-VI "Про засади запобігання і протидії корупції", то державна податкова служба не адмініструє подання цієї декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру. Я - держслужбовець. Чи повинна я декларувати проценти, нараховані на зарплатну картку, матеріальну допомогу від профсоюзу, грошові заощадження, поміщені в період до 2 січня 1992 року в установи Ощадного банку СРСР? Що відноситься до "утримання майна....". Наприклад, оплата електроенергії, водопостачання, водовідведення - це утримання майна? Доброго дня! Державна податкова служба адмініструє подання декларації про майновий стан і доходи отримані громадянами, форма якої затверджена наказом Мінфіну України від 07.11.2011 р. №1395 у редакції наказу Мінфіну України від 03.02.2012 р. №84.
Відповідно до статті 13 Закону України від 16.12.1993, № 3723-XII "Про державну службу" із змінами та доповненнями, у декларації про майновий стан і доходи (податковій декларації) зазначаються відомості про доходи та зобов'язання фінансового характеру, в тому числі за кордоном, а також у додатку до податкової декларації зазначаються відомості стосовно членів сім'ї. Особа, яка претендує на зайняття посади державного службовця першої та другої категорій, передбачених статтею 25 цього Закону, повинна зазначити в податковій декларації також відомості про належні їй та членам її сім'ї нерухоме та цінне рухоме майно, вклади в банках і цінні папери. Декларація про майновий стан і доходи (податкова декларація) державним службовцем подається щорічно органу державної податкової служби за своєю податковою адресою до 1 травня.
Що стосується подання декларації відповідно до Закону України, від 07.04.2011 р. № 3206-VI "Про засади запобігання і протидії корупції", то державна податкова служба не адмініструє подання цієї декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру. Добрый день! 1)Разъясните, пожалуйста, алгоритм расчета налоговой скидки на обучение, если в течении года был доход, облагаемый 15% и 17%. 2) Если у работника, получавшего доходы в 2011 году на 2-х предприятиях-налоговых агентах, было превышение 9410 грн, нужно ли подавать декларацию о доходах.В случае необходимисти подачи декларации, разъясните, пожалуйста алгоритм перерасчета НДФЛ. Спасибо за ответ. Алгоритм проведення перерахунку щодо визначення суми ПДФО для повернення у зв’язку з поданням декларації на отримання податкової знижки За наслідками звітного податкового року платник податку має право на податкову знижку. Так, відповідно до вимог Податкового кодексу сума податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання у зв’язку з використанням права на податкову знижку, визначається за формулою ПЗ = П – ((Б – В) х С),
де ПЗ — сума податку на доходи фізичних осіб, розрахована за результатами проведення перерахунку (рядок 12 додатка 8 до податкової декларації про майновий стан і доходи) у зв’язку з поданням декларації на отримання податкової знижки; Б — база оподаткування податком на доходи фізичних осіб (рядок 10 додатка 8 до податкової декларації про майновий стан і доходи), яка визначається шляхом зменшення річної суми отриманої заробітної плати на суму єдиного соціального внеску (ЄСВ) та податкової соціальної пільги (ПСП) з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Податкового кодексу (Б = ЗП – ЄСВ – ПСП); C — ставка податку на доходи фізичних осіб відповідно до п. 167.1 Податкового кодексу; П — річна сума податку на доходи фізичних осіб, утримана з одержаних фізичною особою доходів у вигляді заробітної плати (П = С х Б, як наслідок, С = П / Б); В — сума (вартість) витрат платника податку — резидента (рядок 11 додатка 8 до податкової декларації про майновий стан і доходи), дозволених до включення до податкової знижки (рядок 09, але не більше рядка 10); ЗП — дохід у вигляді нарахованої (отриманої) заробітної плати. ♦ Приклад Заробітна плата за рік — 108 000 грн. ПДФО (далі — П) за рік (ставка 15%) — 15 616,8 грн. ЄСВ за рік — 3888 грн. ПСП за рік — 0 грн. Сума витрат (далі — В) — 5000 грн. ПЗ = 15616,8 – ((108 000 – 3888 – 0 – 5000) х 15%) = = 750 грн. Даний приклад аналогічний при застосуванні ставки 17%. Для проведення перерахунку необхідні такі документи (відомості): а) довідка від працедавця (працедавців) про отриману заробітну плату, в якій відображено: • суму нарахованої заробітної плати; • суму утриманого із нарахованої заробітної плати єдиного соціального внеску; • суму податкової соціальної пільги, на яку впродовж року було зменшено заробітну плату для визначення бази оподаткування; • суму податку на доходи фізичних осіб, утриману з нарахованої заробітної плати; б) сума витрат платника податку, дозволена до включення до податкової знижки. Декларація про майновий стан і доходи отримані громадянами, форма якої затверджена наказом Мінфіну України від 07.11.2011 р. №1395 у редакції наказу Мінфіну України від 03.02.2012 р. №84, обов’язково подається лише у випадках отримання доходів не від податкових агентів, тобто у Вашому випадку вказана декларація не подається. Джерело
|