Розмови для українців, які користуються послугами "Київстару", можуть
значно подорожчати. З 9-10 серпня 2012 року найбільший мобільний
оператор України планує підвищити вартість своїх послуг і плату за
з'єднання у деяких тарифних планах.
Наразі компанія повідомляє про це своїх абонентів через sms. Водночас, на офіційному сайті "Київстару" інформація про підвищення цін на послуги відсутня.
Зрештою, більш детально про подорожчання зв'язку можна дізнатися у будь-якого з операторів call-центру. На які саме послуги підвищуються ціни?
Отже, з 10 серпня збільшується плата за з'єднання практично і усіх тарифних планах,
в яких вона передбачена - "Єдина ціна", "Довгі розмови", "Найкращий",
"Стандарт", "З нами краще", "Багато розмов", "СМС і розмови".
Замість звичних 27 копійок з'єднання з іншим абонентом коштуватиме тепер 41 копійку. Послуга подорожчала на 50%.
Також з цього дня подорожчає плата за користування послугою "День
спілкування", яка дозволяла спілкуватися з абонентами мережі "Київстар"
без сплати за з'єднання та час розмови.
За тиждень підключення до цієї послуги: на добу - підвищиться з 1,99
гривні до 3,19 гривні; на 7 днів - з 11,99 до 19,11, на 14 днів - з
21,99 до 35,05. Послуга подорожчала майже на 60%.
На день раніше - 9 серпня - буде підвищено і плату за користування
Інтернетом. Так, для традиційного доступу 1 Мб коштуватиме 10,6 гривні у
порівнянні з нинішніми 6,4 гривні.
А за 1 Мб WAP-Інтернету уже доведеться платити 15,9 гривні замість 12,75. Подорожчання становить 65% і 25% відповідно.
Крім цього, також будуть змінені тарифи на користування послугою "СтарСвіт" - вони підвищаться майже на 100%.
В прес-службі мобільного оператора "Реальній економіці" повідомили,
що зміни у ціновій політиці пов'язані з переходом нові тарифні моделі -
так звані "пакети послуг".
За словами речників компанії, це пов'язано із зростанням споживання
клієнтами обсягів голосових послуг і, особливо, послуг мобільного
Інтернету. Так, за 5 років у мережі "Київстар" обсяг щомісячного
споживання клієнтами голосового трафіку зріс на 100%, а передачі даних -
на 400%.
"Потреби клієнтів у все більших щомісячних обсягах послуг, розширення
асортименту послуг спонукають телеком-компанії відходити від застарілої
тарифної моделі - "плати за кожну окрему одиницю послуги". Застарілі
тарифні плани, що побудовані на платі за кожну окрему одиницю послуги - 1
хвилина, 1 Мб, 1 sms - є архаїчними", - наголошують в прес-службі "Київстару".
Маркетологи мобільного оператора спонукають клієнтів застарілих
тарифних планів, які передбачають плату за з'єднання, переходити на
пакетні пропозиції. Начебто, таким чином вони отримають удесятеро більше
за ті ж самі кошти.
Причому, як відомо, усі нові тарифні плани "Київстару" передбачають
абонплату. Тобто, незалежно від кількості зроблених дзвінків і часу
спілкування, клієнтам все одно доведеться платити за кожну добу.
Зрештою, це уже не перша спроба мобільних операторів підвищити
вартість послуг. Так, в березні "Київстар" і "Астеліт" збільшили на
20-30% вартість SMS та MMS-повідомлень. У свою чергу, "МТС Україна" підвищила вартість дзвінків в середині мережі на 50% в деяких тарифних планах.
Згодом під тиском Антимонопольного комітету (АМКУ) компанії змушені
були включити задню і переглянути тарифну політику. Утім, анонсоване
"Київстаром" підвищення в серпні цін є ще більш відчутним.
"Ми завжди дослухаємось до порад регуляторних органів і
відслідковуємо конкурентне середовище. Щомісячні розходи клієнтів
"Київстар", як і тарифні плани за сукупністю витрат і обсягів послуг, що
їх отримує клієнт - є цілком конкурентними", - наголошують речники
мобільного оператора.
За даними компанії, Україна є другою у світі за обсягами щомісячного
використання хвилин мобільного зв'язку - це близько 500 хвилин на
одного клієнта.
Більше за українців мобільних хвилин отримують лише абоненти США. При
цьому, щомісячний рахунок клієнта мобільного зв'язку в Україні - один з
найнижчих у світі - близько 5 доларів на місяць, стверджують в
пресс-службі "Київстару".
Утім, для керманичів АМКУ не все так очевидно. Нещодавно в.о. голови
комітету Рафаель Кузьмін заявив, що рентабельність мобільних операторів є
"нереально високою".
"Рентабельність" Київстару "і МТС перевищує будь-які реальні межі і
ми не будемо миритися з тим, що два підприємства, займаючи монопольне
домінуюче становище, а це 90% ринку мобільного зв'язку, постійно
підвищують вартість своїх послуг", - сказав Кузьмін.
За його словами, рентабельність "Київстару" становить 97%, а "МТС" -
більше 50%. На думку чиновника, компанії зобов'язані знизити тарифи до
такого рівня, який би дозволяв закладати рентабельність не більше 30%.
У свою чергу, представники "Київстару" стверджують, що рівень
рентабельності оператора за підсумками 1 кварталу 2012 року становив
трохи більше 35%. Але навіть такий рівень рентабельності – набагато
вищий, ніж середній по Європі.
Офіційна звітність компанії за попередні роки свідчить про те, що в
2011 році рентабельність компанії становила 45,8%, у 2010 році - 43,6%.
"Причому минулого року ріст показника визначався збільшенням доходів,
а не рентабельністю основної діяльності", - каже заступник директора
дослідницької компанії GfK Ukraine Гліб Вишлінський.
У будь-якому разі, навіть 35% рентабельності - це значно вище аналогічних результатів європейським телекомів.
За даними GfK Ukraine, один з найбільших європейських операторів Vodafone у
першому півріччі 2012 року максимальну рентабельність отримав в Італії -
28%, в Німеччині вона становила 16%, в Іспанії - 9%, у Великобританії -
8%, в Індії - 3%, в Туреччині ж компанія взагалі зазнала збитків.
"Якщо подивитися на EBITDA групи Vimpelcom, в яку
входить "Київстар", то у українського оператора вона максимальна серед
всіх бізнес-структур групи", - зазначає Вишлінський.
Експерт підкреслює, що показник EBITDA – прибуток до сплати податків - у "Київстара" протягом останнього року скорочувався.
Цим, насправді, і пояснюються, на його думку, активні дії компанії з підвищення вартості послуг для абонентів. Джерело
|