З 1 січня 2016 року в Україні набув чинності новий порядок реєстрації нерухомості.
Є два головних нововведення. По-перше, свідоцтво про право власності як документ відміняється: замість цього право власності на нерухомість можна буде перевірити через Інтернет. По-друге, реєстрація нерухомості може проводитися у нотаріусів без обмежень.
Факт володіння нерухомістю буде підтверджуватися рішенням реєстратора про реєстрацію права на нерухомість в електронному вигляді. Право власності вважається зареєстрованим, коли рішення опубліковане на сайті Міністерства юстиції України. При бажанні власник може отримати роздруківку цього рішення, але ні підпису, ні печатки на ній не буде.
Ще одне нововведення - можливість провести через нотаріуса не тільки реєстрацію нерухомості, але й інші реєстраційні операції. Також подати документи можна через Центри надання адміністративних послуг. Серед нововведень - можливість оскаржити роботу реєстраторів і в суді, і в Мін'юсті (або його територіальних органах).
Але є й побоювання, що через відсутність документа на право власності як такого може початися хвиля рейдерських атак на нерухомість, оскільки електронні бази серед людей даних не викликають особливої довіри. А поки залишається сподіватися, що бази даних відповідають необхідним вимогам безпеки.
Фахівці вважають, що поодинокі випадки шахрайства можливі - якщо аферист заволодіє електронно-цифровим підписом реєстратора або нотаріуса, але навряд чи такі атаки будуть масовими. А власникам нерухомості радять час від часу перевіряти власні об'єкти нерухомості в реєстрі. Якщо об'єкти не внесені до реєстру - їх слід обов'язково внести.
Джерело
|