Пятница, 29.03.2024, 03:33


Главная Регистрация Вход
Приветствую Вас, Гость · RSS
Главное меню

Главная

Гороскоп
Детские стихи
Женская жизнь
Киевский регион
Киномир
Криминал
Кулинария
Медицина
Здоровье
Музыка и шоубизнес
Наука и образование
Нежин
Обуховские новости
Полезно знать
Происшествия
Психология
Политика и другое
Развлечения
Спорт
Тесты, программы
Технологии
Техника
Экономика
Это интересно
Юмор
Видео

Визитка сайта

Каталог файлов

Каталог статей

Блог

Фотоальбомы

Форум

Гостевая книга

Каталог сайтов

Обратная связь

 
Информеры

Погода в Обухове на неделю


Онлайн всего: 7
Гостей: 7
Пользователей: 0



Рейтинг@Mail.ru
МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов

 
Отправка SMS
Отправить SMS бесплатно
 
Архив записей
 
 
Главная » 2016 » Июль » 9 » У Ніжині розпочався процес добровільного об’єднання територіальних громад
У Ніжині розпочався процес добровільного об’єднання територіальних громад
20:41

А от у Ніжині вони вже не за горами. Адже  згідно розпорядження від 10 червня 2016 р № 135 «Про ініціювання добровільного об’єднання територіальних громад з центром у місті Ніжині», розпочався процес добровільного об’єднання територіальних громад сіл, а саме Березанської, Бурківської, Ніжинської, Колісниківської, Кунашівської, Липіврізьської, Перебудівської, Переяслівської, Талалаївської, Черняхівської, Володькодівицької сільських рад в Ніжинську територіальну громаду з центром у місті Ніжині. 

Протягом 30 днів з дня прийняття цього розпорядження проводиться громадське обговорення даного питання.

Після закінчення обговорення наступним кроком є прийняття рішення міської ради щодо надання згоди на добровільне об’єднання територіальних громад. Остаточне рішення що до даного проекту буде прийнято 15 липня на пленарному засіданні сесії Ніжинської міської ради.

Ми сподіваємось, що дана публікація допоможе розвіяти всі сумніви щодо об’єднання громад та розповість, для чого це потрібно. 

Наша редакція з’ясувала, що об’єднання тергромад – це інструмент для децентралізації влади в Україні.  А процес децентралізації передбачає передачу влади, повноважень, фінансів та відповідальності до людей, на найнижчий рівень. Адже не може чиновник в Києві знати, які проблеми хвилюють мешканців маленького міста чи села. Суть об’єднання полягає в тому, щоб об’єднати ресурси, аби можна було розвивати ту чи іншу територію.

Об’єднані громади матимуть кошти для власного розвитку — це субвенції з державного бюджету, які раніше передавали до обласного бюджету, а тоді вже – в громади.

Окрім цього, територіальна громада залишатиме у себе 60% податку на доходи фізичних осіб, який здебільшогоє бюджетоутворювальним податком (нині села мають 0% цього податку, до 2014 року – 25%). Також у громадах залишатиметься 25% екологічного податку, 5% акцизного податку,100% єдиного податку, 100% податку на прибутокпідприємств та фінустанов комунальної власності, земельний податок, 100% податку на нерухомість, місцеві податки і збори та кошти, отримані за надання адміністративних послуг. Це все дастьможливість акумулювати ресурси і розпоряджатисяними самій громаді. Тепер не район вказуватиме, яку дорогу чи школу ремонтувати, а громада ухвалюватиме такі рішення. До того ж, під час об’єднання будуть складати план заходів, в якому кожне місто чи село вкаже, що воно хоче зробити найближчим часом.

Очолюватиме об’єднану громаду голова, якого оберуть самі жителі. Крім того, буде створено місцеву раду із депутатів та виконавчий комітет. До складу останнього увійдуть так звані старости – особи, яких делегують села. Фактично старости замінять сільських голів та надаватимуть населенню адміністративні послуги.

Згідно із законодавством, громади самостійно плануватимуть свій розвиток та формуватимуть бюджет, залучатимуть інвестиції, розвиватимуть підприємництво, розпоряджатимуться земельними ресурсами, даватимуть дозволи на будівництво, прийматимуть будівлі в експлуатацію, надаватимуть житлово-комунальні послуги, утримуватимуть вулиці та дороги, гарантуватимуть громадський порядок силами муніципальної поліції, пожежний нагляд тощо. Решту послуг, зокрема адміністративні, надання соціальної та первинної медичної допомоги, управління школами та дитсадками, громаді делегує держава.

Виплату пенсій та субсидій, забезпечення пільгами, казначейське обслуговування здійснюватимуть підрозділи державнихорганів влади у громадах.

Селянам не доведеться їхати в центр громади по довідки. Чимало послуг надаватимуть на місцях. Староста села фактично виконуватиме обов’язкипрацівника ЦНАПу, який прийме документи, наприклад, для оформлення майнових прав, передасть їх у компетентні інстанції і звідтипривезе готові документи.

Долю шкіл та ФАПів вирішуватимуть самі громади. Малокомплектні школи та Фапи в селах з невеликою кількістью населення не зможуть працювати, якщо на їх утримання в бюджеті не буде коштів. Втім, після утворення об’єднаних громад рішення про закриття навчального чи медичного закладу ухвалюватимуть самі селяни чи містяни, а не керівництво області чи району. Громада сама обере що їй вигідніше, утримувати школу, чи  придбати  шкільний автобус і возити дітей у кращу школу, з більш якісною системою освіти.

Села не зникнуть з карт, зникнуть лише сільські ради.

У законі «Про добровільне об’єднаннятериторіальних громад» чітко написано, що статусу населені пункти під час об’єднання  не змінюють.  Тобто було село під назвою «Х» і залишається під такою ж назвою. Якщо не буде сільського голови, то буде староста. Сьогодні чимало сіл зникло з карти через те, що люди просто виїхали з них. Реформа ж, навпаки, спонукатиме людей залишитись на місцях.

Громада, район та область матимуть різніповноваження й обов’язки.

Після проведенняреформи Україна матиме трирівневийадміністративний устрій, базовим рівенем якогостануть територіальні громади, вищим – райониабо повіти та найвищим – область або регіон.  Всі три рівні матимуть свої повноваження, функції, фінанси. Не буде так, як нині, коли ОДА та РДА мають спільні повноваження. Це буде перешкоджати корупції, адже чиновники не залежатимуть один від одного. Крім того, в Україні буде скасовано інститут місцевих державнихадміністрацій, натомість в областях з’являться перфекти –посадовці, призначені Президентом за  поданням  Кабміну,  які  стежитимуть  за  додержанням  законності  у  діях  органів  місцевогосамоврядування.

У 1989–1990 роках за економічним потенціалом Польща була на такому ж рівні, що й Україна, але усвідомлення того, що повноваження, послуги та фінанси повинні бути наближеними до громади дало можливість вибудувати ефективну модель адміністративного устрою. У них також булоподрібнене місцеве самоврядування, але на рівнівоєводств (областей). Вони чітко розподілили три рівні – зміни, повіти та воєводства. І тільки у 2005 році зміни почали працювати на себе, залучатифінансові ресурси, розвиватися. З’явились робочі місця, податки пішли до місцевих бюджетів.

У нас використовують модель подібну до тієї, яку використали у Польщі.

Як і що зміниться для ніжинців та жителів сільських громад, що ввійдуть до складу об’єднаної територіальної громади з прийняттям відповідного рішення коротко розповів секретар Ніжинської міської ради Валерій Салогуб.

«На мою думку, позитивні зміни мають відчути саме мешканці дотичних до Ніжина сіл. Перш за все у плані вдосконалення транспортного сполучення, отримання адміністративних послуг. Ніжин же сам по собі вже є об’єднаною громадою, у нас давно налагоджена система управління і життєзабезпечення, нічого кардинально нового впроваджувати немає необхідності. На відміну від новоутворених, де треба все починати практично з нуля. У нашому ж випадку сільські спільноти приєднуються, вливаються в об’єднану громаду. Історично й економічно передумови цього процесу існують вже давно: багато мешканців сіл працюють в Ніжині, мають тут родичів, регулярно відвідують місто, знають його.

Помилково було б вважати, що після об’єднання відразу все засяє і розцвіте. Становлення – процес довготривалий. Я брав участь у всеукраїнському форумі з даного питання, можу сказати, що поки що більше запитань ніж відповідей, треба вчитися і рахувати. Навесні була робоча поїздка до Латвії, окрім підписання договору щодо співробітництва з містом Прейлі знайомився з досвідом децентралізації. Так от цей процес в Прибалтиці йде вже років з 15, є результати, та він ще далеко не завершений. Проте слід зауважити, що це справа потрібна, необхідно об’єднуватися і ставати господарями в своїй малій батьківщині. Треба починати роботу в цьому напрямку і міська рада вже зробила перші кроки. Тепер слово за сільськими громадами.»

Джерело

Категория: Нежин | Просмотров: 557 | Добавил: ayverso | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
avatar
Copyright Ayverso© 2024
Поиск
Поиск на сайте


1

Категории
Детские стихи [9]
Кулинария [259]
Спорт [358]
Музыка и шоубизнес [367]
Наука и образование [983]
Технологии [508]
Это интересно [1153]
Здоровье [134]
Юмор [56]
Полезно знать [750]
Политика и другое [554]
Гороскоп [51]
Киномир [141]
Криминал [2]
Происшествия [356]
Экономика [481]
Женская жизнь [417]
Медицина [665]
Киевский регион [412]
Психология [172]
Развлечения [26]
Обуховские новости [284]
Тесты, программы [284]
Техника [157]
Нежин [74]
Календарь
«  Июль 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Поиск
Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти Київської ОДА

Академія неперервної освіти

Освітній портал 'Педпреса'

Український центр оцінювання якості освіти України


Управління освіти Обухова

Управління освіти м.Обухова

Підгірцівська ЗОШ І-ІІІ ст.

Підгірцівська ЗОШ І-ІІІ ст.

Обухівський медколедж
Дерев`янська ЗОШ І-ІІ cт.
Дерев`янська ЗОШ І-ІІ ст.
Офіційний сайт Обухова
Офіційний сайт Обухова
Обухівська РДА
Обухівська РДА
Офіційний сайт Українки
Офіційний сайт Українки

Освіта в Україні і за кордоном
Освіта в Україні і за кордоном
Філологічний експрес
Філологічний експрес
Освітній портал
Освітній портал
Євро освіта
ЄвроОсвіта